Általában az enduro és cross motorokon elől 21-19 collos, hátul 17-19 collos kerék van. Ezeket dobjuk ki. Ajánlatos komplett fűzött kereket venni, mert akkor a motor az eladhatósága szempontjából hiánytalan marad az eredeti állapotában, illetve továbbra is alkalmas lesz terepezésre és téli használatra is.
Betesszük a 17-es, 3,5 coll széles kereket előre, hátulra pedig a 17-es, 4,25-6 coll széleset. Általában hátulra az 5 collosat szereti a többség, mert az mindenhova jó, kanyarodni és csúsztatni is egyaránt – szerintem. A 4,25-ös fordulékonyabb, de csúsztatásnál és kanyarban a kisebb tapadási felület miatt instabil. Minél vastagabbat választunk, annál jobban tapad.
Még valami: minél gyorsabb a pálya, annál szélesebb a felni – ez vehető aranyszabálynak.
Ha használt gumiban gondolkoztok, maradjatok az 5 collosnál, mert a piacon arra való gumit lehet legkönnyebben kapni, 160-165-ös méretet. A 4,25-höz 150-es gumi kell és az használtban ritka. Ezekben átlag 1,6 bar legyen elől-hátul a guminyomás a motor súlyától függően (versenymotoroknál, hidegen mérve).
Kiskökény
MagyarMotocross Rajongók Klubja
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése